Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Tuesday 10 December 2013

Registration Card Missing?? Geran Hilang?? 车卡不见了??

NO NEED TO REPORT POLICE ** NO NEED TO GO PUSPAKOM
不需要报警,更不需要去PUSPAKOM

It was happened to one of my friend, the story line is like this...
这件事是发生在朋友身上,话说有一天。。。

This is the ever 1st time I get involved with this kind of thing... My car road tax are going to expired on Oct 2013, then I thought about Registration Card (geran).
这是有史以来第一次发生这种事情。。。我的车路税将在2013年10月到期,当时我第一时间想到了车卡( GERAN ) 。

Before this, I don't care about Registration Card  because it is hold by bank. Since I manage to settle full loan last year, so I get the original registration card from bank.
在这之前,我不关心车卡,因为它一直都在银行。自从去年我还完全部贷款,所以我从银行那儿拿到了车卡。

One day, I was going to renew my car insurance & road tax, I just realize that... OH NO, where I keep it??? I'm not stay in bungalow and not so many rooms in my house, but i just can't find it, haiz... Y_Y
有一天,我正要去更新我的汽车保险和路税,我这才发现...哦,惨了,我把那张纸放在哪儿了? ?我又不是住在大洋房,屋子也没有那么多的房间,但我就是无法找到它,我的天啊。。。

No choice, end up I went to the JPJ to make new Registration Card. Fortunately, it is not so far from my office and just around the corner, but damn lot of people... T_T
没办法了,这次走投无路了。最后我去了陆路交通局注册我的新车卡。幸运的是,它离我的办公室没多远,但可恶的是,为啥总是那么多人啊~ ~ ~


So, today, I'm going to share this information with you all ~ ~ The ways to get new Registration Card
今天,我要与大家分享如何注册新的车卡

1. When you reach JPJ office, please tell the officer your Registration Card is missing. Then, they will give you two forms. 当你到达陆路交通局的办公室,请告诉负责人您丢失了车卡。然后,他们会给你两种表格。

2. Fill in these two forms 请填好以下这两种表格 :
    a) BORANG PERMOHONAN SALINAN GERAN --> JPJK7(Pind. 1/2011)
    b) BORANG SENARAI SEMAK

3. Submit the forms, JPJ charge RM50 for motorcar, charge RM20 for motorcycle.
呈上填好的表格后,陆路交通局将针对汽车收费RM50 , 摩多车则收费RM20。

Please wait for 15 minutes... DONE!!!
请等待15分钟。。。 大功告成!是不是很简单叻,不要再乱放了哦。


** Want to reprint road tax? please contact us **
03-80510656 / 012-7175038 / myeasyroadtax@gmail.com


21 comments:

Anonymous said...

Hi. 请问做新的geran前 必须付清车的Saman吗???

MY EASY ROAD TAX said...

Hi, 您好,不需要。但是您必须填一份名为JPJK7表格,JPJ那儿有提供。

Unknown said...

那要带什么证件之类的吗?

MY EASY ROAD TAX said...

车主必须带正版和复印的身份证,如果有复印的车卡也一起带去。

Anonymous said...

我提早两个星期还了路税跟车险,但现在发现road tax sticker不知道放哪里了。我该怎么处理?

MY EASY ROAD TAX said...

您好, 如果road tax sticker不见了,我们可以帮您处理。如果方便的话,请您sms/whatsapp我您的手提电话,我会跟您进一步联系。

Unknown said...

如果我的二手车的车卡不见 也是一样程序申请吗?

MY EASY ROAD TAX said...

May May, 嗯,对。可以的话,请您携带复印的车卡去比较方便。如果都没有,那么您就直接去JPJ.

Anonymous said...

If the car is own by company and still on loan. What documents need to bring along? And who need to be going to jpj? Can the company directory go?
thanks

charmin said...

丢失了车卡要勾哪个

Unknown said...

想请问一下如果车卡不见了是否要车主去伸办新的卡?还是可以让人代替去伸办呢?

Unknown said...

车主必须要在场吗?

Unknown said...

您好!如果sticker不见,可以去邮政局reprint吗?谢谢!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

您好!如果sticker不见,可以去邮政局reprint吗?谢谢!

Unknown said...

我的roadtax sticker 不见了。
请问该如何处理?

Unknown said...

hi 我想請問 insurance cover 不見了 要怎麼辦
麻煩email 教我
janicelim0107@icloud.com

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

planning to buy a used motor but without geran , can create a new geran after bought it ? need help ~ thanks

Unknown said...

车卡不见了, 怎样处理

Anonymous said...

身份证复印一张,然后可以找人代办吗?
表格要怎么填?两种表格都需要填吗?

Post a Comment

 
Blogger Templates